Тэл./факс: 8-0232-51-51-71

Час працы прадпрыемства: з 8:30 да 17:00 (панядзелак-пятніца)

Старшыня Дзяржкамваенпрама: пастаўленыя мэты лётных выпрабаванняў Айчыннай зенітнай кіраванай ракеты дасягнуты

27 лютага па выніках правядзення лётных выпрабаванняў зенітнай кіраванай ракеты (ЗУР) 9М318 на ўчастку «Палескі» старшыня Дзяржкамваенпрама Раман Галоўчанка правёў брыфінг з прадстаўнікамі рэспубліканскіх сродкаў масавай інфармацыі.

Журналісты былі праінфармаваныя аб мэтах і задачах, этапах лётных выпрабаванняў вопытных узораў ЗУР і праверцы параметраў іх функцыянавання, а таксама аб выніках выпрабаванняў.

Як адзначыў старшыня Дзяржкамваенпрама Раман Галоўчанка, лётныя выпрабаванні вопытных узораў зенітнай кіраванай ракеты 9М318 ЗРК «Бук МБ-2», распрацаванай у ініцыятыўным парадку сіламі Дзяржкамваенпрама навукова-вытворчага Таварыства «ОКБ ТСП», з прыцягненнем разлікаў ад ваенна-паветраных сіл і войскаў супрацьпаветранай абароны Узброеных Сіл былі праведзены ў перыяд з 17 па 26 лютага 2020 г.на ўчастку мясцовасці ў межах Столінскага раёна Брэсцкай вобласці, Жыткавіцкага і Лельчыцкага раёнаў Гомельскай вобласці (былы авіяцыйны палігон «Палескі»).

“Гэта першы этап і Галоўная Праверка працаздольнасці асноўных сістэм ЗУР. Фактычна гэта былі першыя пускі, як іх у нас яшчэ называюць, канструктарскія. Канструктар правярае характарыстыкі, закладзеныя разліковым метадам. Гэта досыць важны этап, таму што яму папярэднічала сур’ёзная праца на зямлі – на выпрабавальных стэндах, пры мадэляванні, разліках», – распавёў кіраўнік Дзяржкамваенпрама.

Паводле слоў Рамана Галоўчанкі, лётныя выпрабаванні сталі чарговым этапам у развіцці ракетабудавання ў Рэспубліцы Беларусь. “Гэта не толькі ваенная, але і тэхналагічная бяспека. І калі Прэзідэнт Беларусі аддаваў даручэнне аб стварэнні і развіцці ракетабудавання, мелася на ўвазе, што мы становімся ўладальнікамі абсалютна новых тэхналогій, уступаючы ў клуб так званых ракетных краін, колькасць якіх вылічаецца дзясяткам, таму гэта таксама важны элемент незалежнасці, не толькі ваеннай, але і тэхналагічнай,…апора на ўласныя сілы – гэта ключ да нашай бяспекі», – падкрэсліў старшыня Дзяржкамваенпрама.

ЗУР 9М318 распрацоўвалася па сучасных тэхналогіях з улікам сусветных тэхнічных дасягненняў у галіне ракетабудавання. У ёй рэалізавана унікальная тэхналогія выраба элементаў ЗУР з выкарыстаннем кампазітных матэрыялаў. З з’яўленнем новай ракеты далёкасць паражэння паветраных мэтаў вырасце да 70 кіламетраў.

Асаблівасцю ракеты з’яўляецца наяўнасць актыўнай галоўкі саманавядзення, якая дазваляе паражаць мэты, у тым ліку з нізкай якая адлюстроўвае паверхняй, з большай верагоднасцю, а таксама вызваляць мэтавай канал ЗРК, не чакаючы паразы мэты.

ЗУР 9М318 прызначана для паражэння хуткасных манеўруючых аэрадынамічных мэтаў, тактычных балістычных, крылатых, авіяцыйных і супрацькарабельных ракет і верталётаў (уключаючы змешчаных у рэжыме завісання) ва ўмовах інтэнсіўнага радыёэлектроннага процідзеяння, а таксама надводных і радыёкантрасных наземных мэт.

Для арганізацыі і непасрэднага кіраўніцтва лётнымі выпрабаваннямі РАКЕТЫ былі прызначаныя службовыя асобы Дзяржкамваенпрама, НПООО «ДКБ ТСП» і камандавання ВПС і войскаў СПА. Агульнае кіраўніцтва лётнымі выпрабаваннямі ЗУР ажыццяўляў першы намеснік старшыні Дзяржкамваенпрама Ігар Дземідзенка.

Для забеспячэння кіраўніцтва лётнымі выпрабаваннямі і бяспекі выкарыстання паветранай прасторы было арганізавана кіраванне са спецыяльна створанага пункта з выкарыстаннем АСК ВПС і войскаў СПА “Бор-1М1П”.

Радыёлакацыйны кантроль за палётамі паветраных судоў падчас лётных выпрабаванняў ЗУР ажыццяўляўся з выкарыстаннем радыёлакацыйных станцый (РЛС) «Усход-Д» і 19Ж6М са складу ВПС і войскаў СПА з выдачай радыёлакацыйнай інфармацыі на пункт кіравання кіраўніка лётнымі выпрабаваннямі, а таксама з выкарыстаннем у пазіцыйным раёне Новай РЛС-150, распрацаванай у НПООО «ОКБ ТСП».

У мэтах забеспячэння бяспекі правядзення лётных выпрабаванняў былі спланаваныя ўсе неабходныя мерапрыемствы, якія выкананы ў поўным аб’ёме. У прыватнасці, была вызначана зона бяспекі, якая прадстаўляе сабой паралелепіпед са бакамі 35 км на 10 км і вышынёй 6 км Арганізаваны кантроль і усталяваны часовы рэжым выкарыстання паветранай прасторы з поўным забаронай палётаў у раёне правядзення лётных выпрабаванняў. Непасрэдна ў вопытных узорах ЗУР баявая частка не ўсталёўвалася. Акрамя таго, былі ўведзеныя чатыры незалежныя сістэмы, якія забяспечваюць выдачу каманды выканаўчай прылады на самаліквідацыю ЗУР пры ўзнікненні няштатных сітуацый.

Першы намеснік старшыні Дзяржкамваенпрама (кіраўнік лётных выпрабаванняў) Ігар Дземідзенка праінфармаваў журналістаў аб задачах, якія вырашаюцца падчас кожнага этапу лётных выпрабаванняў вопытных узораў ЗУР.

Па словах Ігара Дземідзенкі, на першым этапе праведзены пускі вопытных узораў ЗУР (19 лютага) з мэтай праверкі сходу з пускавы ўстаноўкі і выканання кіраванага палёту, у тым ліку праверка цягавых характарыстык рухавіка і функцыянаванне бартавой апаратуры ЗУР, трывальныя і аэрадынамічныя характарыстыкі Планёра, адпрацоўка сістэмы кіравання па высновы ЗУР на ўсталяваную траекторыю палёту і функцыянаванне сістэм самаліквідацыі.

На другім этапе, 25 лютага, праводзіліся пускі з мэтай праверкі захопу галоўкай саманавядзення ЗУР пазначанай паветранай мэты-беспілотнага лятальнага апарата (БЛА) тыпу “Беркут ВМ”. Пры гэтым выкананне пускаў праводзілася без паразы БЛА. Была праверана адпрацоўка сістэмы кіравання па высновы ЗУР на ўсталяваную траекторыю палёту, а таксама кіраванне ЗУР у працэсе ўсяго палёту, збор і перадача тэлеметрычных дадзеных яе апаратурай на пункт кіравання.

“Сістэмы захопу, навядзення і самаліквідацыі ЗУР працавалі ў штатным рэжыме, вынікі праверак усіх параметраў станоўчыя”, – падкрэсліў першы намеснік старшыні Дзяржкамваенпрама.

Падводзячы агульны вынік лётных выпрабаванняў вопытных узораў ЗУР, старшыня Дзяржкамваенпрама адзначыў, што вынікі працяглай працы, якія ўключаюць тэарэтычныя, вытворчыя і выпрабавальныя мерапрыемствы, пацвердзілі правільнасць абранага шляху.

“Пастаўленыя мэты выпрабаванняў дасягнуты. Ужо зараз можна канстатаваць, што Рэспубліка Беларусь валодае ўласнай зенітнай кіраванай ракетай з унікальнымі характарыстыкамі і высокай ступенню лакалізацыі, распрацаванай сіламі ўваходзіць у склад Дзяржкамваенпрама навукова-вытворчага таварыства «ДКБ ТСП» і вырабляецца на прадпрыемствах сістэмы Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь» – акцэнтаваў увагу кіраўнік Дзяржкамваенпрама.

Пускі зенітнай кіраванай ракеты 9М318 з баявой часткай па мішанай абстаноўцы могуць прайсці ўжо ў канцы 2020 года.

“Пакуль разлічваем на канец 2020 года, але гэта будзе залежаць ад вынікаў апрацоўкі дадзеных, якія атрыманы падчас першых лётных выпрабаванняў – іх досыць вялікая колькасць. Трэба ўсё прааналізаваць, палічыць, паглядзець, як працуюць усе бартавыя сістэмы, унесці праўкі. Зыходзячы з гэтага, могуць карэктавацца і тэрміны завяршэння ўсёй распрацоўкі”, – адзначыў кіраўнік Дзяржкамваенпрама.

Фота ВІА “Ваяр»і ” СБ.Сегодня”.

ОАО "ГКБ "Прамень" 2015

Яндекс.Метрика
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ@Mail.ru